április 27, 2024

Titanik kiállítás

NEM HIVATALOS OLDAL!

5 dolog, amire a tartalommarketing kapcsán figyelned kell

A tartalommarketing manapság nélkülözhetetlen egy jól működő marketingstratégia kidolgozásához és alkalmazásához, bármilyen iparágról is legyen szó. Ahhoz, hogy a vásárlókkal, ügyfelekkel fenntartsuk a kapcsolatot, kommunikációra van szükség. És mint minden kapcsolat, úgy ez sem lesz hosszantartó a rendszeres és hatékony kommunikáció nélkül. Nézzük tehát, mire kell feltétlenül odafigyelnünk a tartalommarketinggel kapcsolatban:

1. Termékértékesítés helyett információátadás

A tartalommarketing lényege éppen az, hogy nem direkt marketinget használ a fogyasztók bevonzására. Ennélfogva a közvetlen célja nem a termékértékesítés, hanem az információátadás: hasznos, értékes információkat szolgáltat a célközönségnek egy adott termékről vagy szolgáltatásról, hogy segítsen minél pontosabban megismerni azt. A pontos ismeret ugyanis bizalmat kelt: minél jobban megismertetjük magunkat és szolgáltatásainkat az emberekkel, annál nagyobb bizalommal fordulnak majd hozzánk, amikor szükségük lesz valamire.

2. Minőségi tartalomkészítés

Az online világban hatalmas konkurenciával versengünk, így csakis kiváló minőségű tartalmakkal van esélyünk megnyerni magunknak a figyelmet. Ne feledjük: a jó tartalom egy jól meghatározott célközönségnek szól, figyelemfelkeltő, hasznos információkkal lát el, ugyanakkor pedig könnyen áttekinthető és érthető.

3. Rendszeresség

A minőségen túlmenően a rendszeresség is kiemelt fontosságú. Nem várhatjuk el ugyanis, hogy egyetlen nagy dobással majd számottevő eredményeket érjünk el. A hatékony tartalommarketing a jó minőségű anyagok rendszeres közzétételén alapszik.

4. SEO

Nincs jó tartalommarketing SEO nélkül, de jó SEO sincs tartalommarketing nélkül. Azt már tudjuk, milyen fontos szerepet játszik a keresőoptimalizálás a marketingstratégiában. Legalább ilyen fontos a rendszeres tartalomgyártás SEO szempontból is. Ez ugyanis csak akkor működik kellően hatékonyan, ha rendszeresen kerülnek ki az új, természetesen minőségi anyagok.

5. Nem csak a szöveg lehet tartalom

A tartalommarketing alapköve a jó szöveg, ez bizonyos. Érdemes azonban más, vizuális tartalmakat is felhasználni a tartalommarketingben. A képek, videók, infografikák ugyanis nem csak kiegészítői lehetnek a szövegnek, hiszen külön-külön is értékes és erőteljes információkat képesek közvetíteni. A vizuális elemekkel ellátott tartalmak pedig bizonyítottan jobban felkeltik az érdeklődést, mint a puszta szövegek.

Share: